Konstigt det kan vara igentligen...

Det e underligt hur alkohol kan påverka oss igentligen.... Vissa märker inte av det utan e precis som dom var innnan dom drack ( dom e för visso väldigt sällsynta) Men annars så brukar det alltid komma fram en annan person, nästan om om alla männsikor var Dr Jenkyl and Mr Hyde.. att så fort man dricker så kommer Mr Hyde fram som om att man pressat in honom och hållt honom instängd i kroppen och så fort man dricker lite alkohol så POFF kommer han fram och antingen blir man rabiat och tappar helt kontrollen, eller så blir man så lugn och fin att man knappt märks av och kanske tom glöms bort!!! Som sagt alkohol e en mycket knepig dryck som får oss människor att verkligen släppa garden och bli nån konstig människa som inte har nån fattning eller gränser alls... sånna människor e faktiskt ibland rätt läskiga, och man håller sig på mattan rejält för att inte hamna i korselden med den.. Sen e det ju alltid så har man alkohol i kroppen så tror man genast att man är oövervinlig och inget kan skada en... O.o mycket skumt jag vet....

Ha ha ha det nog med alkohol som e jobigast e att man släppar dom där hämmningarna och tänker låt det bära eller brista nu jäklar ska jag berätta för killen jag trånat efter i 1 år att mitt hjärta e hans om han vill ha det, och man tycker ju man gör det så smidigt men ur den andra personens synvinkel ( om han nu e nykter) blir det bara trams och klumpigt och framför allt pinsamt... Å så skämmer man ut sig och jaa man kan ju glömma herr drömprins ialf!. Jag må ha fel på den punkten may it so be.. detta e ur min synvinkel och ingen annans...

Jag förstår oxå varför folk som inte dricker inte vill gå ut med folk som gör... har själv testat under min långa vita nykterhets period... det gick inge vidare, det var drygt och det var jobbigt, inte för att det var jobbigt och hålla sig borta ifrån alkoholen..  utan för att man verkligen ser hur äckliga människor blir det alkohol i kroppen!!
Nej innerst inne så tycker jag att den där nykterhets lagen borde inskaffas igen.. förr i tiden var det förbjudet med alkohol i sverige och jag tycker nog det ska införas igen med motto.. visst det finns inget bättre än å sitta med en kall öl i solen på en underbar skön uteservering...  men om man kanske hade som i regel max 3 öl/cider per person, och absolut inge sprit till folket!! visst Irish coffee e ju så mumsigt men det e nått jag kan leva utan då folk blir som rabiata på sprit och alkohol...

Kommentera här: