Äventyr i Uppsala ♥

Jahapp då var man tillbaka i östersund igen efter en underbar lång helg i uppsala.. Kan helt ärligt säga att jag ville inte fara hem.. De var så underbart åh komma till en ny stad där ingen visste vem var eller nåt.. och jag fick umgås med min syster ♥
Saknat henne jätte mycket ^^

Okay Resan ner var ett helvete hahaha mycket strul och jobbig resa.. orkar inte gå in på detaljer blir sånt hemskt långt inlägg då :P

Okay anlände till Uppsala runt 9 tiden, syster mötte upp mig på tågstationen :D och det regnade hahaha snacka om välkommande.. jag kände att jag bara var tvungen och få i mig en pint efter många timmar med min dementa mormor..
tror hon frågade 10 ggr på 2 timmar vem jag var *suck* inte lätt alltid..

Okay iaf.. Vi gick runt lite i stan och kom till en Irlänsk pub




och där bestämde vi oss att där skulle vi gå in ( mycket bra idé hehe) kommer in och det är en dunder mysig pub med bra musik och japp.. en DÖ LÄCKER irlänsk bartender MEOW ;D
hehe slutade med att vi råkade supa till ordentligt hahaha och stanna tills dom stängde.. bartendern var så mysig och skämtsam ^^ dom stängde kl 2 sen var det bara åh försöka hitta till nattbussen hahaha vilket vi inte hittade så vi åkte taxi..

Fredagen började med att syrran och jag vaknade ökbakis hahaha gick 2 km till närmaste Ica och vi handlade mat och glass *yummie* sen drog vi in till självaste uppsala och gick på bolaget... för ikväll skulle det minsann bli party!
vi lagade god middag och tog några kalla cider till maten sen gjorde vi i ordning oss och festade till sen drog vi in till staden.. Vi började med åh gå på en Rockpub som hette Bullit.. ( inge vidare men men ) sen drog vi runt och gick in på olika ställen inget som passade oss i smaken direkt.. sen hittade vi en mysig pub/bar som hette Terrassen.. där gick vi in och det var kanon mysigt så vi stannade där ett slag sen kunde vi inte motså och dra oss till O´Connors igen ;D
jag var ju bara tvungen och se min dunder mumsiga bartender igen ^^ är man tragisk eller vad? *skratt* stannade där tills dom stängde kl 3 (O.O) snacka om att man inte är van vid att fortsätta festa på krogen efter 2....

Lördagen var mest seg hahaha efter 2 dagars toksupande var vi inte direkt i bra skick och vi bestämde oss för att stanna hemma och ha myskväll.. *ack* det gick inge vidare.. efter jag brottats med systers trasiga dator fick vi igång den och vi började lyssna på bra musik och vårt party mood gick igång.. shockerande eller hur? ;D
japp.. vi började dricka och voila plötsligt stod vi på Terrassen igen ho ho ho sen drog vi en sista gång på O´connors så jag kunde få se han en sista sista gång men han jobbade tyvärr inte :( men jag har minnena ifrån torsdagen & fredagen och det e ju bättre än inget!

Så nu när jag är hemma i Östersund igen känner jag att jag inte vill stanna här..
Så nu ska jag börja söka jobb och boende i Uppsala och det underbara är att min lilla Wifey ska följa på :D
hur underbart är inte det då?? Jag kommer både ha min syster där och min Linda ♥
kan ju inte bli bättre :) me is very happy!!

Så japp.. bai bai östersund i will not miss ya *lol*

Kommentarer:

1 syster:

skriven

woho ;D. <3 Bra att du inte hatar mig efter torsdagen och fredagen, eheh. Saknar O'connor's :D

Kommentera här: