Vad ska jag göra???

Okay.. Chefen ringde igår.. han var like trevlig som alltid och frågade hur det var med mig och så och hur skolan gick.. sen frågade han mig om jag hade vägarna förbi för han ville prata med mig.. då frågade jag om nått hade hänt.. nej då sa han.. och så frågade jag om jag hade gjort nått fel.. nej det hade jag inte heller gjort.. sen sa han att om jag ville så kunde han medela mig direkt över telefonen och det ville jag.. Då sa han det.. Jag hade fått sparken.. pga mitt handikapp.. jag är nämligen dyslektiker.. jag är sifferblind.. och använde mig av miniräknare på jobbet för åh kunna räkna ut vad kunden skulle få tillbaka i pengar.. inge fel tycker jag.. utan mer tvärtom.. det borde ju visa kunderna att jag tar det säkra före det osäkra så att det inte skulle bli fel..  Får man verkligen göra så mot en människa? jag menar att sparka nån pga ett handikapp? är inte det diskriminering?? jag menar det är ju som inte mitt fel att jag har detta handikapp eller hur??
Min goda och nära vän Jens tyckte jag skulle gå till tidningen med detta.. medans andra vänner tycker jag ska anmäla chefen för diskriminering..  Anmäla vill jag inte göra.. tycker det är alldeles för en stor grej men det är att gå till tidningen oxå.. Jens lille bror jobbar på en tidning och jag har pratat med honom och han tycker verkligen att jag ska gå till tidningen för att visa att man inte kan göra såhär mot en människa med handikapp och att det kanske kan få fler där ute att våga träda fram som har blivit behandlad orättvist... Men jag är så nojjig.. tänk om jag går ut i tidningen och jag får fiender?!! tänk om inte en enda arbetsgivare vågar anställa mig efter det här? tänk om medarbetarna på Shell får skit för det här? det vill jag ju som inte.. men jag vill som ändå inte att det bara ska rinna ut i sanden och att Chefen kommer undan med detta.. för jag vill absolut inte att nån ska få bli behandlad såhär... att bli diskriminerad för att man har ett handikapp som man inte kan rå för om.. Så nu undrar jag.. vad ska jag göra? ska jag gå ut i tidningen med detta eller ska jag bara låta det rinna ut i sanden?? hjälp mig alla råd är goda just nu.. för jag vet verkligen inte vad jag ska göra!!!

Kommentarer:

1 Tirja:

skriven

Jag önskar verkligen att jag hade ett bra råd att ge men det är så svårt! Tänker på dej gumman!

2 Kickan:

skriven

Att skriva i tidningen var en bra ide måste jag säga.Men å andra sidan så kanske det blir något som du skriver,man vet ju aldrig med östersund om jag säger så.

Hoppas allt löser sig!

Kram

3 Linda:

skriven

gå ut i tidningen!!



övriga arbetsgivare som är normala, kommer tycka att det är en bra egenskap att du står på dig & visar att de är fel, när du blir fel behandlad.. Även dom andra på shell kommer ju tycka de!! De är ju inte du som är boven!!

Kommentera här: