Busy little bee..

Jag har faktiskt tro det eller ej varit rätt duktig dessa veckor..
fick en liten boost i mig när jag fick veta att min Underbara vän kommer komma på besök :) har ju inte sett henne sen september så det ska bli riktigt härligt...

Jag har ju som nu äntligen fått mitt N.I. card <-- som man måste ha i England för att få jobba och betala skatt etc..
så nu har jag det äntligen och jag har varit och skaffat ett bank konto.. och varit och pratat med Citizen bureu el hur fasen det nu stavas!! och har fått ett numer jag ska ringa på och så ska dom skicka formulär till mig som jag ska fylla i och sen skickas det iväg och sen är det bara åh sitta fint och vänta på svar om jag får bli en Engelsk medborgare eller icke! så det e lite spännande sådär.. :) ( dock har jag inte kollat upp än dåliga mig!) om jag får behålla mitt svenska medborgarskap om jag blir engelskmedborgare.. så det måste kollas upp och sånt..
för det skulle ju kännas lite kymigt om jag måste säga upp mitt svenska medborgarskap och kommer hem på semester el liknande och blir stoppad i tullen eller nåt sånt pga av terrorist eller liknande..

haha kan se det framför mig jag står där och försöker förklara att jag e född svensk ;D och dom tittar på passet och det står engelsk medborgare!! hmm.. undrar om det skulle va så att jag får behålla båda hur det kommer stå på mitt pass?? Engelsk/Svensk medborgare?? O.o nice klang måste jag säga hehe..

Har även suttit och kollat upp bostad runt om här och det knepigaste är att 2 bedroom houses e billigare än en jäkla skolåda till lägenhet! hur jävla sjukt e inte det då?? O.o
Så har jag tur kommer jag få mig ett sött litet hus att bo i :D så håll tummarna för det hus jag sett vill jag verkligen ha!!
och så kommer jag ha ett gästrumm så då blir det lättare för när vänner och familj kommer över och hälsar på!

och vem vet i framtiden kanske tom kan skaffa mig husdjur.. :D ( vill ha 1 hund och 1 katt)
Affimerar som ett skållat troll gör jag.. ser mig själv hur jag dekorerar huset som jag vill ha det med möbler etc etc.. eller står i köket och lagar mat mmmm ^^ kan knappt bärga mig!!

och det bästa är att huset inte e långt ifrån G alls.. så jag har fortfarande min nära vän nära för sällskap!!

Må nu turen finnas på min sida.. PLEASE!!

Kommentarer:

1 lisa:

skriven

håller alla tummar att du får den bostad du vill ha och att du och linda får en supernicig helg tillsammans med massa bus och kärlek!

stor kram till dej evey!

Kommentera här: