Okay here we go..

Vaknade upp nervös över mitt val... men efter att ha legat och kollat på en tjej rulle som hette Lie to be perfect.. eller The Cinderella pact som e orginal titeln fick jag mera mod och gick och klädde på mig..
Stormade ner på stan med självförtroende och mod.. Nu jävlar ska det ske!

Ju närmare jag kom superdrug ju mer vart jag nervös... Varför skulle jag va nervös? jag har gjort detta hundra tals gånger om inte mer så varför nervös just nu denna gång? Kom in och kollade på alla färger vilken skulle jag välja?
Jag fick rådet av min mor att inte välja en mörk färg med Ash i det då det gör håret grönt om man nu är så blonderad som jag är.. så jag letade och letade och hittade as snygga bruna varma färger men dom alla innehöll ash *suck* Hittade en som jag nu valt som heter Dark brown auburn..

Nervös är inte ordet.. Glas rött vin för att lugna nerverna :P

Okay here we go in i badrummet nu ska detta ske...

Skakar flaskan Åh nej! färgen i flaskan är en grön spya färg *urgel* hur ska detta då bli i mitt hår??
Aja kleta kleta kleta här ska färgas...

Okay vänta 35 min...

Glas nummer 2....

cigg nummer 5...

Nerverna är inte som dem brukar.. Så nu e då frågan varför är jag nu så nervös?? Det är ju bara hårfärg..
Jag har ju gömmt mig nu så länge bakom mitt blonda hår.. det gav mig boost! och jag har levt på typiskt "swedish girl" blond och blå ögd.. har ju som funkat här nu.. Så varför då byta?? jag tycker att det va dags jag lämnade min "safe zone" och mitt "typicall swedish girl look" varför va nått jag inte vill vara? jag menade jag flyttade ifrån sverige för att bo och leva här i England så varför köra på det? varför inte bli English istället??

Glas nummer 3..
Cigg nummer 7...


Tiden tickar på och nu är det bara 15 minuter kvar tills jag ska skölja ur håret...
Har inte vågat se mig i spegeln än..




Hur jag tror jag ska se ut när det e klart



Hur jag vill att det ska se ut när jag är klar



Okay det här går inge vidare.. vinet börjar ju slå fint och jag känner av det he he
Hur ska detta gå när John kommer hem.. Ska han komma hem till en full morots topp??

My God jag hoppas verkligen att detta kommer gå bra.. jag e såååå nervös >_<
Men mörkt är det som jag behöver för att få lite volym för min personlighet...
nu har jag ju varit den där söta oskyldiga blonda alldeles för länge..
Och skulle det skita sig med detta så har jag ju ändå så pass "mörkt" hår att jag alltid kan lägga in en mörk choklad brun nu utan att det kommer bli grönt.. >_>

Okay here we go.. dags att skölja ur håret.. wish me luck!

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

hahah sååå bra go weweeeee!!

Jag vart helt inne i detta inlägg o jag håller med om varför ska du hålla fast vid nåt som du inte är?? Om inte annat så har ju du ett magiskt hår som du kan trolla hur du vill med så de kan ju bytas hit o dit :)

Meeeen show meeee!!



x x x

Kommentera här: