Thats it!!!!!!!!

Nu får det tametusan vara bra.. är så leij nu att jag håller på åh gå i taket!
Denna snö gör mig komplett galen!! Först ställer den till katastrof för mig när jag ska ta mig upp till Uppsala..
alla tåg blir inställda och taket inne på Gbg´s central kraschar in O.o yippie! ( NOT)
Så jag får stanna i GBG över natten för att sen ta morgon bussen till Sthlm.. denna buss tar ungefär 9 timmar så ni kan ju gissa att arslet mitt va bortdomnat...  Tack gode gud för Andreas säger jag bara som bor i gbg och som kunde rädda mig från att behöva hitta en lagom stor snöhög att bygga en igloo av och sova där över natten... (>_<)
Sen... när jag suttit på bussjäveln i 9 timmar så kommer jag äntligen fram till sthlm och där får jag precis tag på en frikkin tågbiljett till uppsala.. dock va hela centralen i total katastrof *suck* och Ironin va underbar.. mitt i hela kaoset ( tack vare snön) så sätter dom upp ett Ben & Jerry glass Jippo mitt i centralen.. HAHA jag skrattade lite med mig själv då jag tyckte de va hysteriskt roligt.. aja nog om min kazza humor..
vad mer finns det och bitcha om? JO Tam tam tadaaa.. Kommer upp till Uppsala.. det e PISS JÄVLA KALLT HÄR..
och får sen uppleva 2 underbara dagar med PLUS GRADER OH MY FRIKKIN GOD! de va helt jävla amazing kan jag medela.. men sen jo va händer sen.. Snö kaos IGEN! Gaaaaah... jag tar livet av mig snart..
hehe näråå så långt och så drastiskt ska vi inte vara va? :P
Det va min systers födelsedag igår ( första mars) och hon fyllde hela 20 år.. grattis grattis till henne ♥
Medans hon for på sin kurs fick jag pallra mitt feta arsle till affären då hon ville ha pannkakor till födelsedags middag.. och på med 10 ton kläder och en ryggsäck och marsh mot Ica ( som bara ligger sådär en 2 km) ifrån hennes hus där hon bor O.o och de va snöstorm igår ( typ) så 4 kilometers promenad i anklehög snö ( då dom inte skottat vägarna här) i starka snö vindar.. du kan ju gissa hur glad jag va på en skala...
Så här såg nästan dom hela 2 kilometerna ut som jag gick... drygt eller hur??
Japp väl framme på ica dränkt av snön.. letar jag febrillt upp allt jag ska ha.. och det finns tamefaen ingenting på den där jävla affären.. jag försökte leta upp nå smaskigt typ tårtliknande.. så jag kunde överaska syster.. då hon inte äter vanlig tårta så tänkte jag att jag skulle baka nåt men kom på att hon ikke hade nån bakform...
så det sket sig så jag letade och sprang runt runt runt där inne.. och det vart varmare och varmare av alla kläder att jag tillslut vart så groggy att jag struntade i det där och tog en brownie form och glass och gick mot kassan.. sen var det bara åh knata hem dom där seeeeeggaaaaa 2 klm igen.. *suck*
men sen när man kommit hem och vilat och värmt upp sig en stund var det fit for fight igen.. och jag ställde mig och lagade panncakes wohoo :D nom nom riktigt mumsigt kan jag medela... ^^
Jadu vad mer kan jag medela.. Jo jag flyttar till UK den 19 mars.. igentligen ville dom att jag skulle komma tidigare men det finns inte en suck att jag hinner det.. stressigt nog med den 19de.. måste inskaffa nytt pass och nya ridkläder och hööks i uppsala ligger långt åt helvete O.o och haha polisstationen ska vi inte ens nämna.. och kruxet med det hela är att syster min bor typ 8 mil ifrån självaste uppsala C så det tar sin lilla tid och ta sig in..
suuuck men men kan ju se framemot att det snart är den 17 mars och då är det ju St Patrick´s Day :D :D

Kommentarer:

1 Linda Sterner:

skriven

YAAY! ÄNTLIGEN har ja 2 av mina största favvisar i samma land!!! sen att ni är som hund & katt de är ju en annan femma hahaha...

just de ja!! St paddys :D



x x x

2 syster:

skriven

8 MIL? hahah!

coolt att kunna åka så långt på 16-20 min. host ;D

3 Tirja:

skriven

Tack ^^ Låter bra det, ska försöka vara duktig på att uppdatera då :) så du har något att läsa. Blir nog bättre bara man kommer hem från sjukhuset :)

Massa kramar och lycka till i England! <3

Kommentera här: