Pust! Pust!

Oj oj det har varit mycket nu sista veckan.. Vi passade på medans det varit KANUUUN väder här :D 17 plusgrader och stekande sol! så vi bestämde oss för att göra vår fint hemma.. och baksidan av huset såg för täääskigt ut kan jag ju medela.. va så pinsamt att jag inte ens ville göra en för och efter bild så illa va det.. Trädgården va ju så skitig efter J har lekt runt där ute som nån jäkla DIY cowboy.. Så fram med vit färgen och penslar och rollers och måla måla :) vart super bra.. sen gav vi fönster karmarna och dörrsteppet en rejäl make over så det ser fint ut ^^
Så huset e vitt och fint och svarta fönster och dörrstepp..
Vilket kanske inte va så jävla smart då Kyuubi är en liten jävel.. Han skulle bestämt upp på det där förbaskade dörrsteppet.. så vi hade svarta tass avtryck över hela köksgolvet och på våra vita dörrar.. O.o fick lite nojja då det såg ut som jag tappat mina tattoos... O.O så det va ju bara att springa in med Kattskrället och försöka tvätta av hans tassar medans J tvättade bort tass avtrycken .. Han hade iaf det lättaste jobbet kan jag ju säga..
Kyuubi va hal som en ål och vrålade som ett vilddjur.. han bara ålade sig loss så ena sekunden hade jag bara hans bakben i grepp och andra sekunden hade jag bara hans svans.. Det va som att brottas med en krokodil! Death roll AB! efteråt såg man ju ut som en avdankad nåldyna.. och hans tassar såg ju inte så jävla bra ut heller.. vita tassar i svart målafärg GRATTIS jag hade vunnit en blå brödrost i valfri färg..  så dte va ju bara låta det gå bort av sig själv.. själva färgen i sig va ju som borta men vitt suger ju åt sig så förbannat bra!!
Men nu e han vit och fin igen ;) som tur e...


 

Om det e nån som undrar varför baksidan består av 2 olika färger eller varför vi bara målade en halva av huset e för att lägenheten vi har är i ett delat hus och vi har bara rätt att måla vår del av det.. uppe delen är grannens och det e som upp till han vad han vill göra med det.. DOCK detta är det roliga.. i detta delade hus så tillhör framsidan av huset alltså uppfarten till vår granne uppe.. och baksidan AKA trädgården tillhör oss på bottenvåningen :) RESULT! hehe så vill han måla sin baksida måste han fråga oss om lov då det e privat mark! ^^

Konstiga regler det e här i England.. men men det e ju bara att lé och se glad ut..

Så nu e det fint på utsidan vilket e kanon inför sommaren och våra BBQ fester vi har plannerat :) och så blir det ju fina fisken när Linda och Kaa kommer på besök för då kan vi alla sitta ute och sola och ha det fint ♥ utan att man ska behöva skämmas över hur det ser ut hahaha

 

Nu det som e kvar att göra är att göra i ording sovrummet men det e ingen brådis direkt då det inte e nå folk som ser förutom mig och J.. och Kyuubi förstås :P

Hallen behöver dock en ny matta men det får bli när vi har lite mera Cash!

 

Onsdag idag.. 2 dagar kvar tills Kursdag nummer 2!! Det e nu det gäller!! flunkar jag detta får jag inte min bricka och då får jag inte bli Sercurity!! Så håll tummarna och be för mig att jag klarar det för det vore så UNDERBART!!

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

Nice!!

Längar efter att sitta där i solen med en iskall strongbow ;)xxxx

Kommentera här: