hmm.. är det så?

hur kan känslor och ens tankar vara skitsnack? bara undrar.. jag menar min blogg är väl till för att jag ska få skriva av mig om hur jag känner och tänker eller? eller måste man tippa på tå på sin blogg bara för att en del som läser det tar illa upp och påstår att det är skitsnack? hur kan ens känslor va skitsnack?  har jag legat under en sten dom närmaste månaderna eller?? missat nåt totalt här..  Okay nu är det såhär att i mitt inlägg " jag vill bara få spy ut min galla" så verkar det som att flera personer tagit åt sig här.. även folk som inte ens var med i inlägget.. okay 1 var.. hon tyckte jag jag skitsnackade ner henne.. vilket jag inte gjorde utan jag ville bara få spy ut det jag kände inom mig.. det e ju det som kallas när man spyr galla att man bara vill få ut alla inträngda känslor och tankar.. sen att jag inte visste om att jag var tvungen och tippa på tå för na på min egen blogg då hon går åh läser den.. det missade jag helt.. visste inte ens om att man kunde bestämma vad folk ska och inte ska skriva på sin blogg O.o.. kan nån va rar och visa mig vars det står nånstans för det skulle jag vilja läsa!
Jag trodde att  ens blogg var lite ungefär som en dagbok.. bara att den råkar som va öppen för allt och alla ;D
inte tänkte jag på vad jag skrev i min dagbok när jag var ung heller.. utan i den skrev jag ner vad jag tyckte och tänkte och sen var det bra.. Man kan ju inte gå runt och bära på alla tankar och känslor heller.. det blir alldeles för tungt tillslut och även värre.. man kan tappa fattningen helt och bara sprängas och då! då är det nån stackare som kommer få all den där skiten över sig som absolut inte ens hade med saken och göra.. och det vill jag absolut inte ska hända!! utan jag använder mig av min blogg för att få ut allt för att sen låta det va och gå vidare.. tömma och glömma hihi ^^

men jag vill inte att folk ska gå åh bestämma över vad jag ska och inte ska skriva på min blogg! så gör man bara inte!
och ens tankar och känslor är inget man kan kalla för skitsnack! skitsnack är nåt helt annat! det e nåt man gör bakom folks rygg eller liknande.. inte när man är så knäckt att man inte har lust med nå annat än åh ta ett svanhopp ifrån en bro för att man mår så dåligt i skallen! då är det så underbart skönt och bara få skriva av sig om allt mellan himmel och jord och sen låta det va där och gå vidare och leva sitt liv glad och nöjd i peace... själen behöver lugn och ro... inte gå runt och bära på en massa hemska känslor och tankar!

tycker jag ialf.. O.o

Kommentarer:

1 Tirja:

skriven

Din blogg är ju just DIN blogg, klart du får skriva vad du vill.

Yttrande frihet heter det och det har vi i sverige!

Kommentera här: