Fredag och Ganguro!!

Okay det är fredag ( och jag har inget liv) och jag är super lycklig för jag fick nyss reda på att jag fick ett G på mitt tyska prov.. så jag tänkte jag skulle fira det med å lurka lite på Youtube och på nått skumt sett kom jag in på Ganguro... wtf??!! Okay jag vet inte hur det hela gick till men ialf... hur intressant som helst..  Så jag masade in mig på Wikipedia och såhär står det om just Ganguro ;

Ganguro, ガングロ, är en del av japanskt gal mode. Tjejer kännetecknas av sin solbruna hud och har oftast blekt hår. Under 90-talet var det populärt med platåskor, vitt pandasmink, sönderblekt hår och färgglada kläder. Ganguros dominerar gatorna i området Shibuya i Japan. Tjejerna inhandlar en stor del av sin garderob på varuhuset Shibuya 109. Det viktigaste med gal mode är att man följer de senaste trenderna.

 

 

 

okay hur intressant som helst eller hur?? Så då tänkte jag såhär.. eftersom mitt hår ser ut som.. ja.. jag vet inte alls.. *skratt* och dom ser ut som.. Ja erhm.. precis.. AHH en liten glödlampa lös upp ovanpå min skalle.. Jag ska fasen testa den där stilen.. även fast jag bara är hemma.. men bara för å se hur mycket jobb dom där tjejerna lägger ner igentligen.. Så in på youtube igen och letar fram hur man lägger på en Ganguro Make up.. (och nämnde jag att jag inte hade nå liv?? lol ) och sen blastrar jag på J-pop musiken jag har på datorn och skuttar in i badrummet och letar upp en massa bra smink som kan användas ;D ( hur det kom sig att jag hade allt som krävdes för en Ganguro make up vet jag inte heller... måste väl vara nå smyg Ganguro eller nått i sömnen) men ialf.. upp med håret i en knut och med ett pannband och på med ALL Jäkla smet och skit och blah.. och efter typ en halvtimma.. ( och då slarvade ändå jag) Så vart detta resultatet... Okay Imbrace urselfs... lol Det e jag till Vänster och sen till höger är det nån random Ganguro Tös jag hittade på nätet ;D




Okay Jag trodde aldrig att det skulle se så lustigt ut men på någe sett så har jag nu bestämt mig för att jag ska spöka ut mig som en riktig Ganguro till Halooween... hela kittet.. rosa och MASSOR med armand etc etc... och försöka hitta nå lustigt löshår och sätta i :D fatta va skojj!!! iaf.. jag rekomenderar att testa detta.. det var hur skojj som helst.. även fast det var mycket jobb och bök med make upen så lätt värt det..

Okay detta behöver du:
Den mörkaste puder eller fondation du kan hitta..
( jag hade en så pass mörk brun ögonskugga så jag använde mig av den lol)
Vit Circus eller vit clown vitkräm..
( gör för guds skull inte som dom riktiga Ganguro.. dom använder sig av vit marker penna SUPER GIFTIG!!!) okay forsätning nu...
Kolsvart ögonskugga
svart eyeliner
svart mascara
lösögonfransar
och klistermärken ( så söta som det bara går)
massor med färger hit och dit på kläderna
lustiga örhängen.. whatever u want ;D

Sen kolla in denna Youtube länk!!

 
http://www.youtube.com/watch?v=SSPkggCeJjI&feature=channel_page

okay ha så skojjeliskojj nu medans ni testar att vara en Ganguro :D







Okay jag vet att jag har vääääärldens tråkigaste outfit men jag kom på den efter jag lagt den bruna make upen och då var det redan försent lol... men make upen ser ganska cool ut ändå Dont u think? ^^


Kommentarer:

1 syster:

skriven

Grattis till att du fick G :D.



Haha vad läskigt Ganguro är.

Minns när man såg det för första gången.



Trist att det är så länge kvar till Halloween då ;D

vill också klä ut mig till något och fira det i år, argh :/ många år sedan man klädde ut sig. Men men, ska bli kul att se bilder när Halloween väl varit ^^.

2 Anny:

skriven

Hihi sötnos du är tokig ;)

3 Kickan:

skriven

WOW! vilken snygging!

4 Andréa:

skriven

Sämsta ganguro sminkningen NÅGONSIN I VÄRLDSHISTORIEN.

5 Anonym:

skriven

sämsta gangurosminkningen i UNIVERSUMS historia

Kommentera här: