en uppenbarelse....

Hade en sån knepig dröm inatt.. fick mig verkligen och öppna ögonen.. sådär som vissa drömmar kan få en till.. Hur vet man att man är en bra vän? hur vet man att man är en god människa.. en sån som verkligen förtjänar sina ögonstenar till vänner??  hur vet man verkligen? visst en del skulle väl säga att men hurru klart du är en bra vän, du har ju dina vänner kvar eller hur? Jadå det har jag.. men jag blir som ändå lite nojjig sådär är jag verkligen en bra vän? Jag försöker verkligen finna tid och höra av mig till alla och hinna träffa så många som möjligt osv.. men det e inte lätt.. och speciellt inte när man är en  virr panna med världens sämsta minne som jag... det är som min underbara lilla ängel brukar säga till mig.. Eve du är verkligen doris ifrån hitta nemo... hehe ja och kanske det.. och jag vet att hon älskar mig för den jag är.. och tom en doris kopia.. :D  men ibland känner jag att jag inte förtjänar henne.. Jag är en hemskt människa som ofta dömmer folk.. jag försöker och inte göra det... och det jag hatar mest med mig själv är att jag ofta rakt ut påpekar folk brister rakt i ansiktet på dom... *suck* jag vet inte varför jag gör det.. det som bara kommer... som mundiare ungefär.. jag måste verligen lära mig och inte säga allt jag tycker och tänker till folk.. man kan vara ärlig utan att berätta allt som snurrar runt i skallen på en... men då är då frågan... hur lär man sig att knipa igen? hur förhindrar man mundiaren? finns det nån själ där ute som vet snälla hjälp mig!! för jag vill verkligen sluta med det och bli en bättre och vänligare människa som inte dömmer eller berättar folks brister rakt i ansiktet på dom!! för det är fruktansvärt.. jag har själv upplevt det i 25 år av min mor.. hon har alltid påpekat alla mina fel och brister rakt i ansiktet på mig.. aldrig har jag känt mig sådär vacker eller speciell... aldrig har jag kännt mig bra nog för henne.. alltid har jag gjort henne besviken.. antingen har jag haft fl hårfärg eller målat mina ögonbryn fel.. eller så har jag kanske gått upp för mycket i vikt eller haft mitt hår på fel sätt.. jaa ni fattar poängen.. så då undrar jag nu.... eftersom jag vet hur sårande det är och få sånt i ansiktet varför gör jag det då mot dom jag älskar??  Nej nu är det skärpning som gäller!! ett två ett två... hepp hepp nu blir det hårdträning så det står härliga till.. ändringar ska ske genast!!

förlåt till er alla som jag sårat det är verklign inte med min mening <3

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

men honey då.. visst kan du vara lite väl dömande ibland.. Men du kan ändå ändra dig, om du märker att personen är bättre än vad du först trodde... De värsta är väl ändå när du har rätt... :S många ggr jag tyckt bra om en viss & inte du.. så har du fått rätt... ; men men de är bra att gå in med ett öppet sinne :) ibland kommer guldkornen & man får fel, rätt skönt faktist!!

2 Stefan Falkelind:

skriven

Ja det är svårt att veta om man är en bra vän men för mig är du en superbra vän.

Kommentera här: