Vi rökare är oxå människor!!

Åh jag blir så arg på ignoranta människor! Läste idag på Aftonbladets hemsida om hetsjakten på rökare..
Jag förstår inte vad problemet ska vara igentligen?? jag har rökt i över 13 år och jag har inga som helst problem med min hälsa.. jag går en promenad varje dag och inte blir jag direkt anfådd.. okay bara om jag går snabbt i en brant uppförsbacke men hallå det blir väl vilken människa som helst?? 

Och jag vart så förbannad när jag läste på en blogg att rökare är lite som pedofiler.. NÄMEN NU FÅR DET VÄL FASEN TA OCH GE SIG???!! hur faen kan man dra en paraell mix med en rökare och en pedofil? det e ju helt jävla sjuk!!! En pedofil är ju en vidrig människa som inte kan hålla tassarna borta ifrån små oskyldiga barn.. En rökare förstör ju bara för sig.. ja visst det e helt klart som korvspad att folket omkring blir lidande men nu räknar jag inte med dom här fjortisarna som sitter och bolmar för att dom tycker det är tufft i busskurer m.m...

Utan jag menar oss "normala" rökare.. Jag tex skulle aldrig röka i en busskur.. inte ens om det spöregnade och jag var ensam där.. för jag vet att efter mig kan det komma en mor med sin/sina barn och det finns rök kvar i kuren även fast det blåser in luft/vind...
Eller tex när jag går på stan och jag möter en barnvagn låt oss säga nu på höger sida.. då byter jag hand på ciggen till vänster sida bara för att inte barnet ska få rök på sig!

Visst jag kan erkänna att jag saknar att få röka inomhus på krogarna när det är vinter.. speciellt här uppe i östersund där jag bor.. Vintrarna här uppe är vidriga iskalla och alltid blåsigt.. och är man på krogen och festar säger vi och man ska ut och ta ett bloss är det hur bökigt som helst och ta fram sin biljett få sin jacka och sen gå ut och röka för att sen lämna in jackan igen och behöva betala igen!! men visst jag förstår att för ickerökarna så är det jätte skönt med rökfritt innomhus på krogarna etc..

Samma sak läste jag för ett tag sen att dom vill få det rökfritt på uteserveringarna.. amen alltså är detta är skämt? att röka på en uteservering är det enda vi rökare har kvar... och samma är det som att röka på en uteservering som att stå utanför krogen och ta sig ett bloss.. du får lika mycket rök på dig du som är ickerökare..
Nä tacka vet jag om man inte kunde öppna en krog eller pub för bara rökare.. där inte ickerökare får vara..
där ingen kan gnälla och ha sig om att dom får på sig röken eller så..

Där vi får vara rökare.. där ingen gnäller och har sig på oss... vi är männsikor vi med.. visst kanske inte lever lika länge men det ska väl ni ickerökare ta och skita i tycker jag.. vårt val och det står vi för varför annars skulle vi fortfarande förgifta oss?? och sluta lägg in rökare i samma kollum som pedofiler för vi är inte ens i närheten lika!!

Jag läste oxå att dom ska förbjuda rökning på film för ungdomarna tar efter.. Det är väl för fasen inte så att ungdomarna tar efter för dom sett en jäkla film där dom röker heller.. Föräldrar sluta skyll bort er på annat bara för ni inte kan hålla era barn ifrån dumheter som dom och deras kompisar kommit på själva!! Det kommer alltid åh finnas den där "äldre" i vänklungan som röker som dom yngre ser upp till och tar efter.. tror inte den där "äldre" skyller på att den röker för att den sett nån på en film röka.. *suck* 

Lägg ner Hetsjakten på oss.. vi är männsikor och exakt lika mycket värda! och sluta diskriminera oss det är ju nästan på snudd till rasism tycker jag...



Kommentera här: