bai bai 2009

Jaha ja.. då var 2009 över.. wow året som gått så långsamt men ändå så fort..
och nu är det 2010.. och jag kommer bli ett år äldre.. *suck* hehe ålders nojja kanske man kan kalla de ;)
men ialf.. fundelerar på att fira min födelsedag i uppsala med min lillasyster som jag saknar så..
eftersom min resa nu till östersund blir inställt tyvärr så får jag fara upp och hälsa på senare iår..

Min Tur däremot verkar fortfarande inte luta sig åt det posetiva.. allt strular men på samma gång verkar det ordna sig.. hmm.. skumt de där..  Dagvillig har jag blivit oxå.. dessa röda dagar gjort mig förvirrad till tusen..
som idag tex.. känns som att det är söndag fast det bara är lördag.. haha inte för att jag gnäller.. tvärtom.. det betyder att jag kan sova ut i morgon oxå :D

längtar dock inte alls tills på måndag av flera skäl.. men sånt ska jag inte dra upp då det kan såra folk..
hmf.. undrar varför det är så?! jag menar min blogg är ju som min dagbok ungefär.. bara att bloggen är öppen för alla men ändå får jag inte skriva vad jag känner och tycker då vissa folk som läser denna blir sårade..
är det inte meningen att jag ska få skriva vad jag känner och vad jag tycker? ska jag skriva bloggen så som folk vill läsa? och så? inte alls hur jag själv tycker och känner? tycker det är lite orättvist faktiskt..
får väl köpa in en dagbok som jag kan låsa som jag kan få skriva ner exakt vad jag tycker och tänker utan att folk ska ta illa upp... :( tråkigt men så får det nog bli!

så detta kanske blir mitt sista blogg inlägg... eller så använder jag mig av denna blogg och bara gör inlägg där allt är glatt och rosa och pussenussigt och regnbågar och blommor överallt.. O.o
så kanske folk kan sluta bitcha så mycket om det jag skriver..

Saknar mitt gammla liv bara mer och mer faktiskt... ibland känns det som om jag aldrig skulle ha lämnat Tumba överhuvudtaget... ibland tänker jag oxå på hur mitt liv skulle ha sett ut om jag stannat där.. O.o
hade jag varit som mina vänner då? eller hur hade det sett ut? haha skulle jag oxå ha varit förlovad och haft barn nu? kanske tom lyckligt lottad med en kärleksfull karl och ett sött litet barn och en hund kanske?

mitt liv är alldels för flyktigt.. jag känner mig inte hemma nånstans.. bara flyr runt som en gypsy...
flyr från stad till stad och känner bara stress överallt.. känner inte ens längre att uk är där jag tillhör..
hur gör man då? om jag inte känner mig hemma nånstans? känner mig inte trygg alls längre.. och känner mig faktiskt olycklig över det.. konstiga är att jag aldrig annars har haft problem med och boa mig nånstans..

men just nu känns allt bara bläää.. ( ja ja ta illa upp då jag orkar faktiskt inte bry mig!! detta är mina tankar och MINA känslor och jag får faktiskt tycka som jag vill utan att ni ska ta illa upp! ni har ert egna liv.. bry er om det istället för mitt)

men iaf *host och harkel*

stallet är bättre dock.. trivs faktiskt rätt bra där och det är ju bra.. ska oxå träffa handkirurgen den 2 februari och vem vet dom kanske tom kan laga min trasiga hand så jag kan bli normal igen :D håll tummarna för mig!

Kommentarer:

1 Tirja:

skriven

Jag har samma problem som du, kan inte heller skriva vad som helst men mest på grund av svärmor för hon ska lägga sej i det mesta eller så får man 7 tusen miljoner frågor om varför eller vad som menas med det!

Man vill ju egentligen kunna skriva precis vad man tänker och känner i sin egen blogg...



Hoppas du har det bra (även om det inte låter så i inlägget) Massa kramar!!!

2 Linda Sterner:

skriven

SKRIV vad du vill & känner!

Hur ska ja annars veta nåt.. ^^



x x x x x x x

Kommentera här: