Nu e det dags..

jajjebox nu e det dags och inte så med lite oro och magont.. Vi har bestämt oss för att flytta till Sverige..
Packa allt och ta oss 27 timmars resa med våra saker ända upp till bergiga jämtland.. Hoppas att denna gång blir bättre och att jag inte känner suget i flytt tarmen mer.. skulle va fint att få bo nära familj och vänner igen.. svårt att hålla tajt när man bor så långt ifrån och bara träffas max 2 ggr per om OM MAN HAR TUR.. det gör ont i själen då jag inte har så många vänner i livet så dom jag har vill jag sätta klorna i och inte släppa taget för dom vill jag inte förlora.. Blir att jag flyttar till sverige först och fixar det som behövs vilket e jobb och lägenhet sen när det är kirrat kommer karln med katterna och vi kan börja vårt nya liv i jämtand :D känns i hjärtat att detta kommer bli bra även med en massa stress och mer stress och strul såklart.. :( visst e jag nervös och så det kan inte hjälpas.. har glömt det mesta som funkar hemma i sverige ja faktiskt man glömmer mycket på bara 5 år.. och J ska skickas på skola hahaha bless him.. just nu sitter han och tränar svenska via sin mp3 spelare och en svenska skriva han köpt som vi lagt in där och vi försöker att prata så mycket svenska som förstås här hemma.. även fast det bara är små ord här och där så tycker jag ändå att det är en bra start.. inte lätt att behöva lära sig ett nytt språk vid 32 års åldern även fast jag vet att folk gör det hela tiden.. Faktiskt så ser jag framemot det här även fast det kommer bli lite trist att inte kunna komma på besök med roliga pressenter och prylar som bara kan köpas här men hellre att få finnas där 24 timmar om dygnet än att ha flashiga pressenter.. kul att få lära känna vissa mera än bara det lilla som jag gjort än så länge.. 
 
 
oj va nervös jag är i magen.. men tänk om detta går bra och jag får va nära mina kära igen och ha kul och skratta som jag bara gör hemma och lugna min oroade och stressade kropp.. London är inte bra för en sönder stressad människa som mig själv.

Kommentarer:

1 mor:

skriven

Ja det här känns stort och mycket efterlängtat och så mycket mer vi kommer kunna hitta på att göra. Resa till England kan vi ju alltid göra ändå ju :-p
Och få se de små J o P som vänner och kika på dom i smyg kommer ge oss skratt och ja magont när vi vrider oss av garv. Men vi kommer kunna bara göra enkla saker också. Helt underbart ska det bli och hoppas denna tid ändå blir en bra tid för er. Här väntar säng och bo för er om så behövs <3
Kramkram
Mor

Kommentera här: